Hoe maak ik een topic aan in een discussion forum?

Binnen een discussion forum vind je topics: thema’s om over te discussiëren. Een forum kan dan ook meerdere topics hebben (Bijvoorbeeld: een forum met de titel Democratie versus Dictatuur kan een topic Argumenten voor democratie/dictatuur, en een topic Argumenten tegen democratie/dictatuur hebben).

• Navigeer naar Activities in de navbar.
  • Klik op Discussions.
  • Klik op New en dan op New Topic.

Als er op de Discussions homepage al fora staan, kun je ook op het pijltje achter de naam van een forum klikken en daar Add Topic selecteren. Beide routes leiden naar hetzelfde topicmenu.

1. Kies een titel voor je topic.
  2. Er wordt automatisch een nieuw forum aangemaakt voor je topic. De titel van dit forum is hetzelfde als de titel van je topic. Wil je het topic toevoegen aan een bestaand forum of een nieuw forum aanmaken met een andere titel? Klik dan op Change Forum.
  3. Grade Out Of staat standaard op Ungraded. Wil je wel een cijfer koppelen aan discussion posts? Vul dan hier in wat het maximale aantal punten is.
  4. Als je een maximum aantal punten hebt ingevuld, klik dan op In Grade Book. Je krijgt hier vier keuzes te zien. Je kunt kiezen voor:
    • Not in Grade Book als je het cijfer niet in het gradebook wilt opnemen;
    • Add to Grade Book als je het als los cijfer wilt opnemen in het gradebook;
    • Edit or Link to Existing als je het cijfer wilt koppelen aan een ander cijfer;
    • Reset to Ungraded als je toch geen cijfer wilt verbinden aan dit topic.
  5. Voeg eventueel een beschrijving toe van het topic.

Aan de rechterkant zie je drie blokken. De eerste is Availability Dates & Conditions. Hier kun je restrictions toevoegen aan je discussion topic. Het tweede blok is Post & Completion. Klik op het pijltje om dit tabblad uit te klappen.

1. Vink Allow learners to hide their name from other learners aan als je anonieme berichten toestaat.
  2. Vink Learners must start a thread before they can view or reply to other threads aan als je wilt dat studenten eerst zelf een bericht moeten plaatsen voordat ze kunnen reageren op het bericht van iemand anders.
  3. Vink Posts must be approved before they display in the topic aan als je berichten eerst wilt goedkeuren voordat ze in het overzicht verschijnen.

Het derde blok aan de rechterkant is Evaluation & Feedback. Hier kun je een rubric toevoegen aan je topic. Je kunt hier ook aangeven hoe berichten beoordeeld worden.

1. Je kunt hier een rubric toevoegen.
  2. Vink Allow evaluation of individual posts aan als je elk individuele bericht een beoordeling wilt geven.
    Onder Calculation Method kun je kiezen voor zes verschillende manieren om het eindcijfer te berekenen. Kies voor:
    • Average post score voor een gemiddelde van alle individuele scores;
    • Maximum post score voor de hoogste van alle individuele scores;
    • Minimum post score voor de laagste van alle individuele scores;
    • Mode post score - Highest on multiple voor de score die het vaakst voorkomt;
    • Mode post score - Lowest on multiple voor de score die het minst vaak voorkomt;
    • Sum of post scores voor een totaal van alle individuele scores bij elkaar.
  3. Je kunt hier instellen of studenten reacties mogen waarderen.  Vink je dit aan? Kies dan voor:
    • Five-Star Rating Scheme als deelnemers aan de discussion posts kunnen waarderen op een schaal van één tot vijf;
    • Up Vote/Down Vote Rating Scheme als deelnemers aan de discussion posts een waardering omhoog of omlaag kunnen geven;
    • Up Vote Only Rating Scheme als deelnemers aan de discussion posts alleen kunnen opwaarderen.

Klik linksonder op Save and Close om je topic op te slaan. Deze is nu zichtbaar in het forum.

Je kunt ook per groep discussion topics aanmaken, zolang je nog geen forum hebt gekoppeld aan je groepen. Hoe je dit doet, lees je in het artikel Hoe maak ik een discussion topic aan per groep?

Previous Article Hoe maak ik een discussion forum aan?
Next Article Hoe voeg ik een bestaande discussion toe aan Content?