Als je Brightspace gebruikt, kunnen problemen zich voordoen met geïntegreerde externe programma's zoals Kaltura (bijvoorbeeld: niet te openen of te gebruiken). Dat ligt meestal aan een instelling van je browser, namelijk het (niet) toestaan van cookies en iframes van derden. Bekijk hieronder voor de browser die je gebruikt hoe je de instellingen kunt aanpassen.
Op een Mac
Als je Brightspace bezoekt via Safari, kun je problemen met externe programma's gemakkelijk oplossen via de cookie-settings. Door deze te veranderen, sta je toe dat de browser externe programma's kan openen en kun je deze toch gebruiken.
- Open Safari.
- Klik in het menu Safari op Voorkeuren.
- Klik op Privacy.
- Zorg dat de opties Voorkom volgen door gekoppelde sites en Blokkeer alle cookies uit staan.
Op een iPad of iPhone
- Klik op Instellingen.
- Ga naar Safari.
- Ga naar Blokkeer alle cookies en zorg ervoor dat deze optie uit staat.
Indien je ergens niet uitkomt, kun je altijd contact opnemen met de ict-ondersteuner van je faculteit of mailen naar [email protected] / [email protected].
- Open de browser.
- Klik op de drie puntjes.
- Klik op Instellingen.
- Klik op Privacy en beveiliging.
- Selecter onder Cookies: Geen cookies blokkeren.
Als je Brightspace bezoekt via Pulse, is er helaas geen gemakkelijke manier om problemen met externe programma's op te lossen. Wij adviseren je in dit geval om een mobiele webbrowser te gebruiken om externe programma's als Kaltura te gebruiken.