Sommige colleges worden integraal op video opgenomen, zodat je deze later (online) kunt terugkijken. De docent plaatst de link van de weblecture in Brightspace. Als de link niet werkt, kan dat verschillende oorzaken hebben. Hieronder vind je een aantal oplossingen die je kunt proberen.
Wil je meer lezen over weblectures? Lees dan op de studentenwebsite het artikel over Weblectures.
Problemen met Internet Explorer
Als je Internet Explorer 11 gebruikt als browser, kan het voorkomen dat je een foutmelding krijgt als je een weblecture aanklikt. Dit komt doordat de browser niet toestaat om third party cookies door te geven. Bij weblectures en andere applicaties die werken via een LTI-link is dit wel nodig. Er zijn twee manieren waarop je dit kunt oplossen:
- Gebruik een andere browser (zoals Google Chrome of Microsoft Edge).
- Pas de instellingen aan in Internet Explorer.
Problemen met third party cookies kunnen ook voorkomen als je werkt in Safari. Ook in Safari kun je deze twee manieren gebruiken om het probleem op te lossen.
Instellingen in Internet Explorer aanpassen
- Open de browser.
- Klik op het instellingenicoon in de rechterbovenhoek.
- Klik op Internet options. Er verschijnt een nieuw venster.
- Klik op Privacy.
- Klik op Advanced.
- Vink Always allow session cookies aan.
- Klik op OK om de nieuwe instellingen op te slaan.
Foutmelding Access denied
Zie je een foutmelding Access denied bij het openen van een weblecture? Neem contact op met je docent of begeleider.
Mailen
Werken bovenstaande opties niet of heb je verdere vragen, dan kun je mailen naar [email protected].