Hoe maak ik een Brightspace inleveropdracht aan voor een portfolio?

Je kunt in Brightspace een opdracht aanmaken waarin studenten (delen van) hun portfolio kunnen inleveren. Je doet dit door een assignment voor text submission aan te maken.

Assignment aanmaken

Ga naar de cursus waarin je de opdracht wilt aanmaken en maak een nieuwe assignment aan. Kies bij het aanmaken van de assignment voor 'text submission' onder het kopje Submission and Completion. Het is belangrijk dat je niet voor een ander inlevertype kiest.

Meer informatie over het aanmaken van een assignment lees je in de handleiding Hoe maak ik een assignment?.

Wat leveren studenten in?

Als je een assignment voor text submission hebt aangemaakt, kunnen studenten op twee manieren bewijs delen uit hun Portflow portfolio:

1. Direct met Insert Stuff: Als studenten een snapshot hebben aangemaakt in Portflow, kunnen ze dit delen door naast Submit Assignment op Insert Stuff te klikken en vervolgens op Portflow. Als docent krijg je dan in de assignment zelf de snapshot van het portfolio te zien.
  2. Via een assessment link: Studenten kunnen in Portflow een snapshot maken van het materiaal dat ze willen inleveren en vervolgens een assessment link aanmaken. Dan krijgen ze een link naar hun snapshot en een toegangswachtwoord die ze vervolgens kunnen delen in de Brightspace assignment. Via die link heb je als docent dan toegang tot de snapshot.

Een snapshot bestaat uit de portfolio-onderdelen die de student heeft geselecteerd om te delen. Dit kan het gehele portfolio zijn, of één of meer collecties en daarbinnen één of meer bewijsstukken.

Previous Article Welke rubrics zijn beschikbaar?
Next Article Hoe zet ik mijn gegevens om van Brightspace ePortfolio naar Portflow?