Hoe kan ik een meeting opnemen in Teams?

De meeting automatisch opnemen

Bij het aanmaken van een meeting, vind je de instelling om de meeting automatisch op te nemen. Het automatisch opnemen van een meeting kan handig zijn wanneer je nieuw bent in Teams en zeker wilt weten dat de meeting opgenomen wordt.

1. Zet bij het aanmaken van de vergadering de functionaliteit Automatisch opnemen aan.

Wanneer je kiest voor Automatisch opnemen start de opname gelijk wanneer de meeting start. Het is helaas niet mogelijk om de opname te pauzeren.

De opname handmatig starten

1. Klik op de drie puntjes Meer.
  2. Klik op Opnemen en transcriberen.
  3. Klik op Opname starten.

Als je een opname start, wordt er automatisch ook een transcriptie gestart. Een transcriptie is een geschreven versie van de geluidsopnames, zodat je de deze na afloop gemakkelijker kunt lezen en begrijpen.

Op deze manier kun je de transcriptie stoppen:

1. Klik op de drie puntjes Meer
  2. Klik op Opnemen en transcriberen
  3. Klik op Transcriptie stoppen

De opname stoppen

De opname stop je op dezelfde manier als het stoppen van de transcriptie, alleen kies je in plaats van Transcriptie stoppen voor Opname stoppen

De opname terugvinden

De opname wordt opgeslagen op de persoonlijke OneDrive van degene die de opname gestart heeft.

1. Ga naar het tabblad Mijn bestanden/My files.
  2. Open vervolgens de map Opnamen/Recordings.

Als je de OneDrive gesynchroniseerd hebt op je laptop, dan is de opname terug te vinden in je Windows Verkenner of Finder (Mac).

1. Ga naar de map OneDrive – Radboud Universiteit.
  2. Open vervolgens de map Opnamen/Recordings.

Let op: opnames die zijn opgeslagen op de OneDrive zijn 60 dagen beschikbaar. Hierna worden ze permanent verwijderd.

Let op: de opname is ook te vinden via de chat van de vergadering door alle deelnemers aan de vergadering. Als de opname verplaatst wordt, dan is deze niet meer bereikbaar via de chat.

Hoe deel ik de opname in Brightspace?

Als je de OneDrive gesynchroniseerd hebt op je laptop, dan is de opname terug te vinden in je Verkenner of Finder in de map OneDrive – Radboud Universiteit en vervolgens in de map Opnamen/Recordings. Je hoeft de opname dan niet eerst te downloaden. Je kunt dan direct de stappen volgen van de instructie Hoe voeg ik een video toe aan mijn cursus met Kaltura?

Als je de OneDrive niet gesynchroniseerd hebt, dan moet je de opname eerst downloaden vanuit de browser. De opname staat in Mijn bestanden/My files en vervolgens in de map Opnamen/Recordings.

Previous Article Hoe werk ik met breakout rooms?