What's New? Augustus 2020

Op 28 augustus 2020 is er een nieuwe versie van Brightspace (20.20.08) uitgerold op de productieomgeving. Hieronder lees je wat de wijzigingen zijn van deze release.

Wijzigingen/Aanpassingen

Virtual Classroom voor studenten niet meer via Activities te bereiken

Studenten kunnen de Virtual Classroom niet meer bereiken via Activities. Docenten kunnen dit nog wel. Het is voor docenten belangrijk om de studenten duidelijk aan te geven waar zij nu de Virtual Classroom meeting kunnen vinden. Studenten kunnen deze in ieder geval in de Calendar vinden, maar het wordt ook aangeraden deze in de content te plaatsen.

Hoe je dat doet lees je in de handleiding Hoe voeg ik een geplande meeting of een opname van een meeting toe aan content?

Nieuwe versie Virtual Classroom

Virtual Classroom heeft een nieuwe interface gekregen.

De belangrijkste wijzigingen zijn:

• Er kunnen per meeting nu maximaal 10 webcams aanstaan (inclusief de camera van de docent) in plaats van 7.
  • Links vind je nu een menu om snel:
    • Deelnemers te beheren;
    • Een chat te starten;
    • Een poll te starten;
    • Breakout Rooms te creëren.
  • Om je audio of video te veranderen tijdens een meeting hoef je nu niet meer de meeting te verlaten. Bij het opstarten van de webcam kan je kiezen welke camera je wil gebruiken met welke kwaliteit. Hoe je de microfoon opnieuw instelt lees je in de handleiding Hoe wissel ik in Virtual Classroom van microfoon?
  • Breakout Rooms:
    • Deelnemers kunnen willekeurig over de deelsessies verdeeld worden om het proces te versnellen.
    • Vanuit de hoofdsessie kun je als host met alleen audio deelnemen aan de breakout rooms, zonder naar een breakout room te verplaatsen.
    • Je kan nu acht in plaats van zes breakout rooms aanmaken.
  • Presentaties:
    • Je kan inzoomen op de dia's van de powerpoint en dit zien de andere deelnemers ook.
    • Deelnemers kunnen de presentatie in full screen zien.

Lees de handleiding Wat kan ik tijdens een meeting doen? voor een overzicht van alle functionaliteiten van Virtual Classroom.

Checklist en Assignments kopiëren

Het is nu mogelijk om bestaande Assignments en Checklists te kopiëren. In het snelmenu achter de naam van de Assignment/Checklist vind je de optie Copy. Grade items worden niet mee gekopieerd, Release Conditions wel.

Bestanden toevoegen bij een Quiz met open vragen

Bij het vraagtype Written Response in een Quiz is het nu voor studenten mogelijk om bestanden bij het antwoord te uploaden. Dit moet wel door de docent handmatig aangevinkt worden.

Zie ook de handleiding: Vragen maken: aanvullende opties

Apps Brightspace Assignment Grader en Brightspace ePorfolio niet meer te downloaden

De apps Brightspace Assignment Grader en Brightspace ePortfolio app zijn niet meer te downloaden. Gebruikers die de app al hebben gedowndload kunnen deze wel blijven gebruiken.

Previous Article What's New? September 2020
Next Article What's New? Juli 2020