MemoryLab toevoegen aan je Brightspace-cursus (en gradebook)

Op deze pagina lees je hoe je een MemoryLab-set of les toevoegt aan je Brightspace-cursus en hoe je de voortgang van je studenten kunt inzien.

Stap 1: Toegang tot de cursusinhoud

Om een MemoryLab-les aan je cursus toe te voegen, moet je eerst naar de cursus op Brightspace gaan en navigeren naar “Content” met behulp van de navigatiebalk.

Stap 2: Klik op 'Existing Activities' in de gewenste sectie

Je kunt een MemoryLab-les toevoegen aan een sectie in het inhoudsoverzicht. Om dit te doen, kies je eerst een sectie aan de linkerkant van het scherm. Klik rechtsboven op 'Existing Activities' gevolgd door 'MemoryLab Lesson'.

Voeg dezelfde les niet meerdere keren toe in je cursus. Wanneer je dit doet, worden er twee cijferkolommen aangemaakt.

Stap 3: Een of meer MemoryLab-lessen (groepen) selecteren

Na het selecteren van 'MemoryLab Lesson' in stap 2 ben je ingelogd in MemoryLab en krijg je een overzicht van je lessen te zien. Met behulp van de selectievakjes kun je een hele groep lessen of een enkele les selecteren (Klik op het pijltje naast een paarse groepsnaam om de groep uit te klappen en een enkele les uit een groep te selecteren).

Stap 4: De opties instellen

In deze weergave kun je kiezen of je een kolom met cijfers wilt voor elke geselecteerde MemoryLab-les in je Brightspace-cursus en vul je het maximum aantal punten in. MemoryLab zal het maximaal mogelijke aantal punten delen door het aantal mastery credits dat een student heeft gekregen. De student krijgt de maximale score nadat hij alle mastery credits voor de les heeft gekregen.

Maak je selectie af door op 'Selecteer les' te klikken.

Als je het aantal vereiste Memory Credits voor een les wijzigt nadat je de les hebt toegevoegd aan de Brightspace-omgeving, zal het cijfercentrum van de studenten automatisch worden bijgewerkt zodra ze het systeem beginnen te gebruiken. Dit betekent dat als studenten het systeem al gebruikten voordat de wijziging in vereiste Credits werd doorgevoerd, ze het systeem moeten gaan gebruiken voordat de wijziging zichtbaar is in het cijfercentrum.

In deze laatste stap zie je een overzicht van de geselecteerde lessen en de opties die je hebt geselecteerd. Klik op 'Links maken'.

Stap 6: Klaar!

Studenten die toegang hebben tot je cursus kunnen nu de MemoryLab-les openen in Brightspace!

Voortgang student bekijken

Je kunt de voortgang van de leerling volgen in het cijfercentrum. Ga naar het cijfercentrum door te klikken op 'Administration' gevolgd door 'Grades' in de navigatiebalk van de cursus.

Previous Article Lessen importeren (vanuit Excel)
Next Article Hoe kun je MemoryLab gebruiken om een deel van je toets te vervangen?