Tijdens een meeting heb je verschillende manieren om te communiceren zonder dat je je microfoon hoeft te gebruiken. Zo kun je chatten, je hand opsteken of een snelle reactie sturen.
Chatten
- Klik in de menubalk op Chat.
- Typ je bericht.
- Klik op de paperclip om een bestand te uploaden en in de chat te delen.
- Klik op de pijl om te verzenden.
Hier vind je meer informatie over chatten in een Teams-vergadering.
De organisator van de vergadering bepaalt of de chat ingeschakeld is. Als deze ingeschakeld is, dan kan de organisator ook instellen of deze alleen tijdens de meeting actief is of ook voor en na de meeting. Als de chat alleen actief is tijdens de meeting kan deze daarna nog wel geraadpleegd worden, maar kunnen er geen nieuwe berichten meer aan toegevoegd worden.
Hand opsteken in een meeting
In een meeting kun je virtueel je hand opsteken. Op deze manier kun je bijvoorbeeld aangeven dat je iets wilt vragen.
- Klik boven in de menubalk op Opsteken.
- Dit cijfer geeft de volgorde van de handopstekers aan.
Een snelle reactie geven
Je kunt zonder iets te zeggen een blijk van waardering of goedkeuring geven door een snelle reactie te geven. Teams Meetings kent vijf snelle reacties: ‘Vind ik leuk’, ‘Liefde’, ‘Applaus’, ‘Lachen’ en ‘Verbaasd’.
- Klik op Reageren.
- Kies de reactie die je wilt geven.
Poll
Docenten kunnen tijdens een sessie een poll starten, om bijvoorbeeld de studenten te laten reageren op een stelling of om een vraag te laten beantwoorden.
- Vink een antwoord aan.
- Klik op Verzenden.
De docent kan ervoor kiezen om de instellingen voor de poll anders in te stellen dan in dit voorbeeld.