Hoe voeg ik Wooclap toe aan mijn PowerPoint?

Let op: deze functionaliteit is momenteel niet beschikbaar voor werkplekken van het Radboudumc.

Let op: deze functionaliteit werkt niet in de versie van PowerPoint die geïnstalleerd is op de vaste computers in collegezalen. Als je dus op je eigen laptop of computer een PowerPoint presentatie maakt waarin Wooclap vragen verwerkt zitten, zul je in de collegezaal je eigen laptop moeten aansluiten. Een andere omweg is om op de computer in de collegezaal gebruik te maken van de PowerPoint applicatie via office.com.

Om de vragen van Wooclap toe te voegen aan je PowerPoint-presentatie moet je eenmalig een invoegtoepassing downloaden. Daarna moet je bij het eerste gebruik jouw Wooclap-account koppelen. Als je dit hebt gedaan, kun je de invoegtoepassing gebruiken.

Invoegtoepassing downloaden

1. Open je PowerPoint-presentatie en klik linksboven op Start
  2. Klik rechtsboven op Invoegtoepassingen.
  1. Klik op Beheerd door beheerder
  2. Klik op Wooclap
  3. Klik op Toevoegen

Wooclap-account koppelen

De eerste keer dat je de Wooclap plugin gebruikt, moet je jouw account koppelen.
Klik op Start om de koppeling te activeren.

Kies onder Log in with your institution voor Radboud University.

Klik op Login.
Je browser wordt nu geopend waar je via SURFconext moet inloggen met je Radboud-account.

Je komt op een scherm met een koppelcode.
Klik op Copy om deze code te kopiëren.

1. Plak de koppelcode
  2. Klik op Sign in om de connectie met Wooclap te activeren

Invoegtoepassing gebruiken

Je vindt Wooclap onder Mijn invoegtoepassingen. Als je op Start klikt, vind je jouw invoegtoepassingen rechtsboven. Lees hier hoe je slides uit Wooclap in je presentatie op kunt nemen.

Previous Article Hoe maak en deel ik een presentatie?
Next Article Hoe zet ik een presentatie van Mentimeter over naar Wooclap?