Hoe werken Breakout Rooms? | Zoom

Tijdens een sessie kan de docent ervoor kiezen om de studenten op te delen in kleinere groepen. De studenten worden dan verplaatst naar deelsessies, waarin bijvoorbeeld overlegd kan worden over een groepsopdracht. De docent kan er ook voor kiezen de studenten handmatig een breakout room te laten kiezen.

Indeling door de docent

• Klik op Join.
  1. Je eigen audio en video aanzetten;
  2. Zien welke deelnemers er in de breakout room zitten;
  3. Chatten met de andere deelnemers;
  4. Je scherm delen met de andere deelnemers;
  5. De docent om hulp vragen;
  6. Een reactie toevoegen;
  7. De breakout room verlaten.

De docent kan vanuit de hoofdsessie een bericht naar alle breakout rooms sturen. Dat ziet er dan als volgt uit:

Het bericht van de host verdwijnt na een aantal seconde weer.

Handmatig een breakout room kiezen

1. Onderaan in de menubalk verschijnt het icoon Breakout Rooms. Klik hier op.
  2. Klik achter de room op Join.

De docent om hulp vragen vanuit de Breakout Room

De host van de sessie, meestal de docent, kan uit zichzelf langs komen in een Breakout Room, om te kijken hoe het bij elke groep gaat. Je kunt ook vragen of de docent naar de sessie komt, dit doe je via de knop Ask for Help.

• Klik op Ask for Help.
  • Klik op Invite Host. De host krijgt nu een melding van de uitnodiging. Wanneer de uitnodiging geweigerd wordt krijg je hier een melding van. Wanneer de docent tijd heeft om te helpen, zal hij/zij ook deelnemen aan de breaking room.
Previous Article Hoe gebruik ik de chat, reactions en polls? | Zoom
Next Article Hoe werkt scherm delen? | Zoom