Hoe gebruik ik de chat, reactions en polls? | Zoom

Tijdens een meeting heb je verschillende manieren om te communiceren zonder dat je je microfoon hoeft te gebruiken. Zo kun je chatten, je hand opsteken of een snelle reactie sturen.

Hand opsteken in een meeting
Een snelle reactie geven
Poll

Liese van Heumen's Zoom Meeting - Google Chrome
  • Klik in de menubalk op Chat.
Liese van Heumen's Zoom Meeting - Google Chrome
  1. Kies naar wie je een bericht wil sturen. De host kan instellen wie naar wie berichten mag sturen.
  2. Typ je bericht.
  3. Klik op File om een bestand te uploaden en in de chat te delen.
  4. Klik op de drie puntjes rechts en vervolgens op Save Chat.

De host kan instellen of het delen van bestanden, het opslaan van de chat en het privé chatten met andere deelnemers mogelijk is. In dit voorbeeld staan alle functies ingeschakeld, maar het kan dat dit er in jouw meeting anders uitziet door de instellingen van de docent.

Een bestand dat je deelt in de chat mag maximaal 512MB zijn.

Hand opsteken in een meeting

In een meeting kun je virtueel je hand opsteken. Op deze manier kun je  aangeven dat je bijvoorbeeld iets wil vragen aan de host. Het is handig als de host aan het begin aangeeft waarvoor het handopsteken wordt gebruikt.

1. Klik op Reactions.
  2. Klik op Raise Hand.

Een snelle reactie geven

Je kan zonder iets te zeggen een blijk van waardering of goedkeuring geven door een snelle reactie te geven. Zoom kent twee snelle reacties: applaus en een duim omhoog.

De knop Reactions is alleen te gebruiken in de Zoom Desktop Client en niet in de browser versie.

Zoom Meeting
  1. Klik op Reactions.
  2. Kies de reactie die je wilt geven.

Poll

Docenten kunnen tijdens een sessie een poll starten, om bijvoorbeeld de studenten te laten reageren op een stelling of om een vraag te beantwoorden.

Je kan alleen op een poll reageren wanneer je gebruik maakt van de Zoom Desktop Client en niet via de browser.

Polls
  1. Vink een antwoord aan.
  2. Klik Submit.
Polls

De docent kan er vervolgens, wanneer er genoeg reacties zijn, voor kiezen om de resultaten van de poll met de studenten te delen.

Previous Article Hoe kan ik deelnemen aan een sessie? | Zoom
Next Article Hoe werken Breakout Rooms? | Zoom