Wat is Evalytics?

Evalytics is een online tool waarmee je cursus-, docent- en/of toetsevaluaties uitvoert. Evalytics maakt het voor studenten zo gemakkelijk en laagdrempelig mogelijk om cursusevaluaties in te vullen. Als docent heb je twee manieren om te evalueren: live in de klas, samen met je studenten, of via een uitnodiging waarmee studenten de evaluatie in hun eigen tijd kunnen maken. Als docent zie je alle resultaten overzichtelijk in je eigen online dashboard.

Hoe werkt Evalytics?

1. Evalytics is gekoppeld aan OSIRIS, waardoor de evaluaties die zijn klaargezet voor jouw cursus automatisch verstuurd worden naar alle studenten die ingeschreven staan in jouw cursus. Deze evaluaties hoef je als docent niet elke keer opnieuw te maken. De onderwijsadministratie vult de cursusevaluaties met vragen/formulieren van voorgaande cursusevaluaties.
  2. Aan het eind van de cursus log jij met je Radboud-accountgegevens in bij Evalytics en kun je de resultaten bekijken. Je kunt de gemiddelde scores op elke vraag zien, of per vraag alle antwoorden los bekijken. Je kunt geen gegevens zien van andere docenten. De opleidingscoördinator kan dit wel.
  3. In Evalytics kun je ook je docentreflectie schrijven. Studenten krijgen hier direct een terugkoppeling van.

2 manieren van evalueren

Met Evalytics kun je op 2 manieren je evaluaties verspreiden:

1. Elke student die in Osiris staat ingeschreven voor jouw cursus, krijgt automatisch na het laatste college digitaal (desgewenst per e-mail, sms, of in de app) een uitnodiging om de cursusevaluatie in te vullen. Dit doen ze in hun eigen tijd. Het systeem stuurt ook automatisch herinneringen.
  2. Je kunt in het laatste college live de evaluatie laten invullen. Hierbij gaan jouw studenten op hun computer of telefoon naar de website van Evalytics of naar de app en vullen de code van jouw evaluatie in. De resultaten kun je in overzichtelijke grafieken op het scherm in de zaal laten zien. Na het invullen kun je met je studenten de resultaten van de evaluatie nabespreken.

Wil je gebruik maken van Evalytics?

Neem dan contact op met de keyuser van jouw faculteit.

Faculteit
Keyusers
Grotius Academie
Ellen van Lent ([email protected])
CPO opleidingen
Renée Schepens-Rauwerda ([email protected])
CPO stichtingen
Mirjam den Brok ( [email protected])
Centrum Sociale Wetenschappen opleiding AMID & RITHA
Daphne Cauter ([email protected])
Faculteit der Letteren
Carine Eskes ([email protected])
Faculteit der Medische Wetenschappen
Roos Lindeboom ([email protected])
Faculteit der Sociale Wetenschappen
Helma van Tits ([email protected])
In’to Languages
Ellen Dijkstra ([email protected]), Rebecca Keshish Danialian ([email protected]), Simone Claessen ([email protected])
Faculteit der Managementwetenschappen
Erna Veneman ( [email protected])
Radboud Docentenacademie

Lieke van der Zee ([email protected]),

Jaap Rohof ([email protected]

Radboud Writing Lab
Nelleke Haverkate ([email protected])

Voor andere vragen kun je contact opnemen met [email protected].

Voor meer informatie over het gebruik van Evalytics, log in op de Evalytics website en kijk onder Support. Per onderwerp vind je hier uitgebreide handleidingen.

Next Article Evaluatieresultaten downloaden voor Cursusdossier