ICT in het Onderwijs

Hoe maak ik een Zoom account aan?

Updated on

Je kunt als student zelf makkelijk een Zoom account aanmaken via de site van Zoom. Door je aan te melden met je @ru.nl of @student.ru.nl  e-mailadres maak je automatisch gebruik van de RU-licentie. Je account voldoet dan aan de RU privacy- en security-voorwaarden.

Standaardinstellingen

Bij de RU-licentie zijn de volgende standaardinstellingen ingesteld:

  • Een meeting met meer dan 2 personen en langer dan 40 minuten.
  • Het delen en downloaden van documenten en bestanden staat uit, maar kun je zelf in je persoonlijke instellingen inschakelen.
  • De mogelijkheid om opnames te maken.
  • Bij het opstarten staan audio en video uit, deze kun je zelf aanzetten.
  • Attention Tracking staat uit.

Zoom app downloaden

  • Login op www.zoom.us
  • Om de app te installeren kies je voor: Resources > Download Zoom Client > Zoom Client for Meetings.
  • De download start.
  • Accepteer de ‘Terms & Agreements’.

Zoom ‘vraagt’ of je jouw kalender/agenda en contacten wil integreren. Het is nog niet helder hoe deze informatie opgeslagen wordt. We raden dan ook sterkt af om de agenda en contacten te integreren.

Previous Article Hoe werkt scherm delen? | Zoom
Next Article Hoe werkt Virtual Classroom?