Hoe maak ik rapportagegroepen aan?

Voor cursussen die werken met meerdere docenten en werkgroepen, kan het handig zijn om rapportagegroepen aan te maken. Zo kan de docent (voortgang)rapportages zien van alleen de studenten die deelnemen aan zijn/haar werkgroep in plaats van alle studenten die deelnemen aan het programma. Het koppelen van studenten aan de juiste rapportagegroep werkt verschillend, afhankelijk van hoe de deelnemers worden toegevoegd en het programma wordt gestart:

• Vanuit TrainTool starten: gebruikers met de rol Program Admin kunnen studenten zelf koppelen aan de juiste rapportagegroep op het moment dat zij de deelnemers toevoegen.
  • Via koppeling Brightspace starten: Studenten kunnen bij de start van het programma zelf de rapportagegroep selecteren.

Maak eventueel nieuwe rapportagegroepen aan voordat je de deelnemers toevoegt of het programma start, anders kunnen studenten niet aan de juiste groep gekoppeld worden! Is een rapportage per groep niet nodig? Selecteer dan bij het toevoegen van de deelnemers de standaard rapportage groep 'Radboud Universiteit Nijmegen'.

1. Navigeer naar het tabblad Account. Je komt terecht in het overzicht van alle rapportagegroepen in het tabblad Rapportagegroep.
  2. Klik op Nieuwe rapportagegroep.

1. Vul een passende Titel in. Zorg ervoor dat de titel zo is geformuleerd dat studenten snappen welke rapportagegroep zij moeten selecteren.
  2. Vul de groep in waar de nieuwe rapportagegroep een subgroep van is. Mocht het zo zijn dat er meer dan tien werkgroepen zijn, dan is het handig om eerst een hoofdgroep aan te maken. Zorg er dan voor dat deze groep een subgroep is van Radboud Universiteit Nijmegen. Alle werkgroepen kunnen dan onder deze hoofdgroep geplaatst worden.
  3. Klik op Opslaan.
Previous Article Hoe pas ik de instellingen van mijn programma aan?
Next Article Hoe start ik een programma vanuit TrainTool?