Welke aanpassingen doe ik in een door de koppeling aangemaakte planning?

Afnames (planningen) worden door de koppeling met Osiris automatisch aangemaakt. Cirrus krijgt informatie over hoeveel afnamegelegenheden er zijn voor die cursus en zet deze alvast klaar. Inclusief een live verbinding met de kandidaat inschrijvingen. Bij het aanmaken van deze afname(s) word jij als FCDT al gekoppeld. In het geval dat er meerdere FCDT's horen bij deze Afname worden zij ook alvast toegevoegd. Afnames worden niet gedeeld met de docenten omdat het inplannen daarvan speciefiek door de FCDT dient te gebeuren.

Handmatige acties

Pincode overschrijven

De website digitaal toetsen (WDT) genereert automatisch de pincode die gebruikt wordt voor de toets. Deze is bepaald op basis van de dag en het tijdsblok waarin de toets afgenomen wordt. Deze pincode dien je over te nemen van de website en in te vullen in de planning.

Ga naar het overzicht met alle Planningen:

1. Selecteer de Planning waarvan je de pincode wilt overschrijven
2. Klik op PIN code instellen en vul de pincode in die op de WDT staat bij de betreffende toets

Klik daarna op de reeds aangemaakte planning. Je landt dan op het Informatie tabblad.

Vul/controleer de volgende gegevens:

1. Titel is al ingevuld. Geen actie nodig
  2. External ID is al ingevuld. Geen actie nodig
  3. Hierarchie is al ingevuld. Geen actie nodig.
  4. Stel hier een tentamendatum plus de starttijd in, -5 minuten. Of controleer deze als deze al is ingevuld
  5. Stel hier een tentamendatum plus de eindtijd + 180 minuten tov de reguliere eindtijd, in. De extra tijd is bedoeld als reserve tijd mochten er tijdens het tentamen problemen zijn.
  6. (Instellingen tabblad is optioneel weergegeven. Als je dit op toetsniveau hebt ingesteld komt het tabblad ook hier. Controleer de instellingen en pas ze eventueel naar wens aan.)
  7. Kandidaten tabblad. Hier staan de inschrijvingen. Controleer of het aantal klopt met Osiris.
  8. In het Toezichthouders tabblad kunnen toezichthouders worden toegevoegd.

Toezichthouders zijn personen die tijdens het tentamen een overzicht hebben van:
    - Kandidaten: hoe veel kandidaten ingepland zijn om de toets te maken.
    - In uitvoering: hoeveel kandidaten op dat moment ingelogd zijn om de toets te maken.
    - Ingeleverd: hoeveel kandidaten de toets ingeleverd hebben.
    - Resterende tijd: hoeveel langer het tijddschema open is voor kandidaten om met hun toets te starten en af te ronden.
    Let op: dit is anders dan de tijd beschikbaar voor kandidaten op het moment dat zij starten.Daarnaast kan de toezichthouder gedurende de toets verschillende acties ondernemen, zoals het onderbreken van de toets, het ongeldig verklaren van de toets of het verlenen van extra tijd. Het is raadzaam om de Facultair Coördinator Digitaal Toetsen van jouw faculteit als toezichthouder aan de toets toe te voegen.Voeg Muriël Deuss, Rob Hoeberigs, Jeroen Kassenberg en Evelien Westerbeek-van Eerten daarnaast ook toe.Het is uiteraard ook mogelijk naar eigen inzicht nog iemand anders deze rol toe te kennen.
  9. Plan vervolgens de afname is door op Inplannen te drukken. Geen email sturen naar kandidaten. De status van de Afname is nu Live.
Previous Article Covid Standaard eindpagina's + eventuele enquete
Next Article Hoe maak ik handmatig een planning aan?