Hoe preview ik een toets?

Preview als auteur

Zodra de vragen aan een toets zijn toegevoegd en de beoordelingsschaal is ingesteld, kun je je toets previewen om een overzicht te krijgen van alle instellingen van je toets.

• Navigeer naar Toetsen via de linkernavigatiebalk.
  • Klik op de gewenste toets.
Cirrus assessment and 1 more page - Profile 1 - Microsoft​ Edge
  1. Klik op de drie puntjes rechtsboven in je scherm.
  2. Klik op Voorbeeld. Je landt op het Auteur tabblad.
  • Je ziet eerst een overzicht van alle instellingen van de toets.
  • Daaronder zie je de Totaalscore die deelnemers aan de toets kunnen behalen en alle vragen waaruit de toets bestaat.

Preview als deelnemer

Je kunt je tentamen previewen als student om inzicht te krijgen hoe studenten de toets zien als ze het gaan maken. Je kunt hierbij zelf de hele toets doorlopen.

• Navigeer naar de gewenste toets en klik op Voorbeeld (zie hierboven).
Cirrus assessment and 1 more page - Profile 1 - Microsoft​ Edge
  1. Klik op het Kandidaat tabblad. Je ziet de introductiepagina zoals de student deze ziet.
  2. Klik op Toets starten om de toets te doorlopen.

Doorloop de toets altijd als student, als je klaar bent met het maken van de toets. Dit is een goede laatste check om zeker te weten dat de toets geschikt is om te worden gebruikt.

Cirrus assessment and 1 more page - Profile 1 - Microsoft​ Edge

De linker en bovenste navigatiebalk ziet de student niet. Voor de rest zie je wat een student ook ziet tijdens de afname van de toets.

• Klik op Iteminformatie weergeven om details over de vraag te zien. Nogmaals: studenten zien dit dus niet.
Cirrus assessment and 1 more page - Profile 1 - Microsoft​ Edge
  • In de onderste navigatiebalk kunnen studenten navigeren tussen de vragen (Vorige en Volgende). Daarnaast kunnen ze bekijken hoeveel vragen er zijn (Overzicht), de introductietekst met instructies opnieuw bekijken (Introductie), vragen markeren (Markeren) en de toets inleveren (Toets voltooien).

Vraagoverzicht bekijken:

• Klik op Overzicht om te zien hoeveel vragen er zijn en welke je al beantwoord hebt.
  • Linksbovenin zie je hoeveel vragen je nog moet doen.
  • Klik op een vraag om te navigeren naar de betreffende vraag.
  • Klik op Sluiten om terug te gaan naar de vraag waar je vandaan kwam.

Introductie bekijken:

• Klik op Introductie om de introductie met eventuele instructies opnieuw te bekijken. De introductie opent in een pop-upscherm.
  • Klik op Toets voortzetten om verder te gaan met het tentamen.

Vragen markeren:

Als je een vraag tijdelijk wilt overslaan of hem later nog een keer wilt bekijken, kun je de vraag markeren. Hiermee maak je voor jezelf een notitie dat er iets met die vraagt aan de hand is.

• Als je vraag wilt markeren, klik je op Markeren.
  • Naast de vraag zie je nu een vlaggetje.
  • Klik nogmaals op Markeren als je de markering ongedaan wilt maken.
  • In het vraagoverzicht zie je welke vragen je hebt gemarkeerd.

Toets voltooien:

• Klik op Toets voltooien als je klaar bent met de toets.
  • Je ziet een melding met hoeveel vragen je hebt beantwoord en gemarkeerd. Klik op Bevestig als je de toets wilt voltooien en afsluiten.
  • Vervolgens vraagt Cirrus nogmaals om een bevestiging. Klik op Afsluiten.
Previous Article Hoe kan ik een toets laten reviewen?
Next Article Welke tekst publiceer ik op Brightspace om studenten te informeren over digitaal toetsen?