Hoe voeg ik een pdf toe aan een toets op een Chromebook / Chromebox?

Je kunt een pdf koppelen aan een toets op een chromebook. De verwijzing naar de pdf wordt geplaatst op de introductie pagina die de student ziet bij aanvang van de toets. Door te klikken op deze verwijzing (hyperlink) wordt de pdf reader actief en het document geopend.

• Klik op het pdf icoontje in de linkerbalk.
  1. Klik op Kies een bestand om een pdf bestand te selecteren.
  2. Klik op Uploaden om het bestand te uploaden.
  1. Kopieer de link door te klikken op de blaadjes.
  2. Klik op Nog een PDF uploaden indien je voor een andere toets nog een pdf wilt uploaden.

Per toets kan er 1 pdf op deze manier gekoppeld worden. Het is in Cirrus ook mogelijk om op verschillende plaatsen een pdf toe te voegen, namelijk aan een item, sectie of de introductiepagina.

Open een nieuwe browser en navigeer naar Cirrus. Log in en navigeer naar de betreffende collectie van het betreffende vak. Open de welkomstpagina die gebruikt wordt in de betreffende toets.

1. Selecteer het woord in de tekst dat de hyperlink moet worden of zet de cursor op de juiste plaats.
  2. Klik op Link. Een pop-up scherm wordt geopend.
  3. Plak de hyperlink.
  4. Klik op het vinkje op de link toe te voegen.
  5. De hyperlink wordt meteen meegenomen in de toets. Deze melding heeft daar geen invloed op.
  6. Klik op Opslaan en sluiten.
Previous Article Welke tekst publiceer ik op Brightspace om studenten te informeren over digitaal toetsen?
Next Article Hoe navigeer ik door Beoordeling?