Hoe maak ik een discussion topic aan per groep?

Je kunt Groups gebruiken om studenten binnen je cursus in groepen te verdelen en te laten discussiëren over verschillende onderwerpen. Je kunt ook elke student een eigen groep geven (met dus één groepslid) en een discussion topic om hem/haar in staat te stellen een blog bij te houden.

Je kunt alleen discussion topics aan een bepaalde groep koppelen, als er nog geen ander forum is gekoppeld aan deze groep.

• Navigeer naar Administration in de navbar van je cursus.
  • Klik op Groups. Je landt op de Groups homepage.
  • Wil je een nieuwe groep aanmaken? Lees dan eerst de instructies in het artikel Hoe maak ik groepen?
  1. Gebruik het dropdownmenu onder View Categories om de Group Category te selecteren waaraan je een discussion topic wilt toewijzen (in de afbeelding hierboven zie je dat de group category Hoorcollege is geselecteerd en dat deze uit twee groepen studenten bestaat).
  2. Klik op het pijltje achter de naam van de groep.
  3. Klik op Edit Category.
  1. Scroll naar beneden naar Additional Options en vink Set up discussion areas aan. Er verschijnen nu meer opties.
  2. Klik onder Forum op het pijltje en selecteer op welk forum je het discussion topic wilt plaatsen of klik op New Forum om een nieuw forum te maken.
  3. Selecteer Create new topic als je nieuwe discussion topics wilt aanmaken voor de groepen binnen de group category of selecteer Attach to existing topic om een nieuwe thread binnen een bestaand topic te maken voor de group category.
  4. Klik op Save.
  1. Kies:
    • Create one topic per group als je elke groep binnen de groepscategorie een eigen discussion topic wilt geven (in het voorbeeld bevat de group category Hoorcollege twee groepen, wat betekent dat deze optie twee topics oplevert: een voor Hoorc-1 en een voor Hoorc-2. Als je voor elke groep een apart topic aanmaakt, kun je ervoor zorgen dat elke groep alleen het topic ziet dat bestemd is voor die groep, en niet de topics van andere groepen);
    • Create one topic with threads separated by group als je op het forum één topic wilt creëren maar met aparte threads voor elke groep. Elke groep kan nu discussiëren in een eigen thread, waarbij de leden de threads van andere groepen niet kunnen zien.
  2. Geef de topic(s) een titel en voeg eventueel een beschrijving toe.
  3. Klik op Create and Next (of op Add another om nog een discussion topic toe te voegen).

Je ziet nu een samenvatting van de keuzes die je gemaakt hebt.

• Klik op Done.

Je landt op de Edit Category pagina.

Onderaan de pagina zie je nu de nieuwe kop Existing Workspace en daaronder de Discussion(s) die je hebt aangemaakt (in het voorbeeld is één discussion topic aangemaakt: Hoorcollege Group Discussion: The Supergreens Showdown).

1. Klik op (een van) de link(s) om de discussion topic(s) te bewerken. Je landt dan op de Edit topic pagina binnen Discussions waar je het topic verder kunt vormgeven. Bepaal bijvoorbeeld:
  2. Klik op Save om terug te keren naar de overzichtspagina van de group category waarvoor je het discussion topic hebt aangemaakt.

In de kolom Discussions zie je dat je aan de groep(en) een discussion topic hebt gekoppeld. Klik op de naam van het topic om deze te bekijken (op bovenstaande afbeelding zie je dat de twee groepen Hoorc-1 en Hoorc-2 uit de group category Hoorcollege beide een discussion topic hebben en dat die van Hoorc-1 geselecteerd is om te bekijken).

Je kunt de groepsdiscussies nu ook terugvinden onder Discussions. Vanuit Discussions kun je de discussion topics en/of threads ook gemakkelijk bewerken.

Previous Article Hoe stel ik restrictions in voor een discussion topic?
Next Article Hoe gebruik ik lockers voor groepen?