Hoe stel ik restrictions in voor een discussion forum?

Met Restrictions kun je op twee manieren voorwaarden verbinden aan de toegankelijkheid van het forum:

• Release Conditions gebruik je om te bepalen wanneer het forum beschikbaar is (bijvoorbeeld: studenten zien het forum pas als ze een quiz-score van 80% of hoger hebben gehaald. Je kunt meerdere release conditions verbinden aan één forum).
  • Group and Section Restrictions gebruik je om te bepalen voor wie het forum beschikbaar is (bijvoorbeeld: alleen studenten uit werkgroep 1 zien het forum).
  • Navigeer naar Activities in de navbar van je cursus.
  • Klik op Discussions. Je landt op de Discussions homepage.
  • Klik op het pijltje achter het gewenste forum.
  • Klik op Edit Forum.
  1. Klik op Restrictions (tweede tabblad).
  2. Vink Hide from Users aan om het forum onzichtbaar te maken voor studenten.
  3. Onder Availability kun je bij Has Start Date kiezen tussen de opties:
    • Visible with access restricted before start: Het forum is zichtbaar voor studenten voor de startdatum, maar ze hebben er nog geen toegang toe.
    • Visible with submission restricted before start date: Het forum is zichtbaar en toegankelijk voor studenten voor de startdatum, maar ze kunnen geen threads of replies geven.
    • Hidden before start: Het forum is niet zichtbaar voor studenten voor de startdatum.
  4. Onder Availability kun je bij Has End Date kiezen tussen de opties:
    • Visible with access restricted after end: Het forum is zichtbaar voor studenten na de startdatum, maar ze hebben er geen toegang toe.
    • Visible with submission restricted after end: Het forum is zichtbaar en toegankelijk voor studenten na de einddatum, maar ze kunnen geen threads of replies geven.
    • Hidden after end: Het forum is niet zichtbaar voor studenten na de einddatum.
  5. Vink Display in Calendar aan als je wilt dat deze data in de calendar van studenten verschijnen.
  1. Onder Release Conditions kun je voorwaarden toevoegen wanneer het forum beschikbaar is:
    • Klik op Attach Existing om bestaande release conditions toe te voegen:
      • Selecteer de gewenste voorwaarden.
      • Klik op Add.
    • Klik op Create and Attach om nieuwe release conditions toe te voegen:
      • Selecteer de gewenste voorwaarden.
      • Klik op Create.
  2. Kies in het dropdownmenu of studenten aan één voorwaarde (Any condition must be met) of aan alle voorwaarden (All conditions must be met) moeten voldoen voordat ze toegang tot het forum krijgen.
  3. Onder Group and Section Restrictions kun je voorwaarden toevoegen voor wie het forum beschikbaar is:
    • Vink Restrict this forum to the following groups and sections aan om bepaalde groepen toegang tot het forum te geven.
    • Klik op Add Groups and Sections en selecteer de gewenste groep of sectie. Klik vervolgens op Add.
  4. Klik op Save and Close om terug te keren naar de Discussions homepage of op Save and Add Topic om een topic aan te maken.
Previous Article Hoe pas ik de instellingen voor Discussions aan?
Next Article Hoe stel ik restrictions in voor een discussion topic?