Integratie met Osiris

Het OSIRIS systeem is de bron voor de cursusadministratie en de cijferregistratie van studenten. Alle cijfers die studenten voor hun tentamens in Cirrus behalen, dienen te worden geregistreerd in OSIRIS.

Per collegejaar worden de cursussen en bijbehorende toetsen geregistreerd in OSIRIS. Indien een van de toetsen van een cursus de toetsvorm DIGI-CIRRUS bevat wordt de cursus en toets informatie via de koppeling verstuurd naar Cirrus. Deze informatie bevat gegevens over bijvoorbeeld de examinatoren van de cursus, toetsdatum en de bijbehorende inschrijvingen.

In Cirrus wordt vervolgens een toets en een planning aangemaakt op basis van deze gegevens. Aan elke toets worden de FCDT'ers gekoppeld en de examinatoren, alsmede teamleden van Digitaal Toetsen. Aan elke planning worden de FCDT'ers gekoppeld, toetsdatum en tijd ingevuld en worden de ingeschreven studenten aan de planning toegevoegd (en de bijbehorende hierarchie). Deze OSIRIS inschrijvingen worden verwerkt door Cirrus totdat de toets begint.

De toets en de planning worden aangemaakt met een external uniek ID, die wordt samengesteld op basis van cursus gegevens. Voor meer informatie over de samenstelling van deze ID zie artikel Hoe stel ik een external id samen.

Previous Article Wat moet ik doen voor een nieuwe cursus?
Next Article Integratie met IdentityManagement (IDM)