Hoe voeg ik een dummystudent of dummyteacher toe en hoe verwijder ik deze?

Dummystudenten per faculteit

Je hebt in Brightspace de mogelijkheid om je cursussen te bekijken als student met View As. Als je de cursus daadwerkelijk wilt doorlopen, kunt je dit echter niet doen met View As. Hiervoor zijn er dummystudenten. Docenten nemen zelf contact op met het TIP van hun faculteit om een dummystudent te laten toevoegen en weer te laten verwijderen als hij/zij deze niet meer nodig heeft. Per faculteit zijn er enkel tien dummystudenten beschikbaar. De gebruikersnaam van een dummystudent bestaat uit DUMMYSTUDENT - de drie letters van jouw faculteit (MED, NWI, FTR, LET, et cetera) - een nummer. Het toevoegen van een dummystudent werkt in principe hetzelfde als het toevoegen van andere rollen in Brightspace.

Aangezien er een beperkt aantal dummystudenten per faculteit is, is het van belang docenten erop te attenderen dat ze aangeven wanneer ze klaar zijn met de dummystudent(en).

Dummyteachers per faculteit

Door de rol van een dummyteacher aan te nemen krijg je toegang tot alle mogelijkheden die een teacher binnen Brightspace heeft, daar waar je via View As beperkt bent als teacher. Voor elke faculteit zijn er twee dummyteachers beschikbaar. Het is belangrijk dat de teachers van de eigen faculteit aan de cursus worden toegevoegd.

Het proces van het toevoegen en verwijderen is hetzelfde voor dummystudenten en dummyteachers. In deze handleiding wordt de dummystudent als voorbeeld gebruikt, maar dezelfde stappen worden doorlopen voor het toevoegen en verwijderen van een dummyteacher.

Dummystudent toevoegen aan een cursus

1. Navigeer naar Administration in de navbar van de gewenste cursus.
  2. Klik op Classlist.
  3. Klik op Add Participants. Klik vervolgens op Add existing users.
  1. Zoek een dummystudent, bijvoorbeeld door in de zoekbalk te zoeken op dummy.
  2. Vink het selectievakje voor de desbetreffende dummystudent aan.
  3. Selecteer de rol Dummystudent.
    Let op:
    Selecteer écht de rol Dummystudent (of Dummyteacher) en niet de rol Student (of Teacher). Zodra laatstgenoemde rol wordt gekozen verschijnt de optie 'impersonate' niet voor de docent.
  4. Klik op Enrol Selected Users

Gebruikers met de rol Coördinator zijn niet in staat om een Dummystudent toe te voegen aan een cursus. Alleen een Institution Admin of Department Admin kan dit doen.

Dummystudent verwijderen uit een cursus

Wanneer de docent klaar is met de dummystudent(en) neemt deze opnieuw contact op met het TIP. De ICTO’er kan de dummystudent weer verwijderen uit de cursus.

• Navigeer naar Administration in de navbar van de cursus.
  • Klik op Classlist.
  1. Zoek de juiste dummystudent(en) op en vink het selecteievakje voor de betreffende dummystudent(en) aan.
  2. Klik op Unenrol.
  • Je ziet een bevestigingsverzoek. Klik op Yes. De dummystudent is nu verwijderd uit de cursus.

LET OP: Op het moment dat een gebruiker een dummystudent impersonate, dan heeft de docent via de Course Selector ook toegang tot eventuele andere cursussen waarin de dummystudent is ingeschreven. Om die reden hebben we dummystudenten gekoppeld aan een faculteit en is het beheer belegd bij de facultaire ICTO-ers.

Previous Article Hoe komen accounts in Brightspace?
Next Article Welke Department rollen zijn er in Brightspace?