Best practice: alle gedownloade Brightspace bestanden uit een zip-bestand in één map plaatsen.

Als je alle ingeleverde bestanden van een assignment downloadt, verpakt Brightspace deze in verschillende submappen per student. Door gebruik te maken van het programma 7-Zip op Windows kun je ze echter eenvoudig uitpakken, zodat ze in één map terechtkomen.

7-Zip staat standaard op pc's van de RU voorgeïnstalleerd. Is dat niet zo, dan kun je het eenvoudig via het Software Center installeren. Om het programma op je eigen laptop of pc te installeren, download je het vanaf de officiële 7-Zip website.

• Ga naar Activities in de navbar van je cursus.
  • Klik op Assignments.
  • Klik op de assignment die je wil downloaden.
  • Download alle submissions van een specifieke assignment. Vink hiervoor alle submissions aan die je mee wilt nemen en klik op Download.
  1. Navigeer in de verkenner naar het gedownloade bestand.
  2. Klik met de rechtermuisknop op het zip-bestand. Ga naar 7-Zip en kies voor Bestanden uitpakken...
  1. Selecteer onder Padmethode in het dropdownmenu Geen padnamen.
  2. Klik op OK om het bestand uit te pakken. 7-Zip maakt vervolgens een nieuwe map waarin alle submissions onder elkaar staan.

Bij het gebruiken van bovenstaande methode om bestanden uit te pakken, kun je niet meer zien welk bestand bij welke student hoort, tenzij de student dit in de bestandsnaam heeft gezet. Houd hier rekening mee tijdens het nakijken. Bovendien kan het voorkomen dat er met deze werkwijze meerdere documenten van één student in dezelfde map staan, afhankelijk van de ingestelde Submission Options in de assignment.

Previous Article Best practice: een intekenlijst met timeslots voor studentgesprekken.
Next Article Best practice: automatiseren extra opdracht of waarschuwings- en uitschrijfmail bij afwezigheid studenten.