Planningspagina

Na het inloggen op de WDT kom je op de planningspagina terecht. Hier vind je een overzicht van alle geplande toetsen en inzages.

Planning - Digitaal Toetsen and 4 more pages - Work - Microsoft​ Edge
  1. Je land automatisch in het overzicht met aankomende toetsen en inzages. Je kunt er echter ook voor kiezen om alleen de nieuwe, aangepaste, gearchiveerde (reeds afgenomen toetsen en inzages) en verwijderde te selecteren. Klik op de betreffende selectie om je view aan te passen.
  2. Klik op Filters om te kunnen filteren. Het hoofdstuk filters geeft een overzicht van de mogelijk filters.
    1. Eventtype.
    2. Datum.
    3. Apparaattype.
    4. Gebouw.
    5. Surveillance formulier.
    6. Toetsvorm.
    7. Additionele Software.
  3. Kies hier of je alleen de toetsen / inzages van een bepaalde faculteit wilt zien of van alle faculteiten.
  4. Overzicht van de toetsen en inzages
  5. In de support chromebook kan een toets getest worden. Klik op Test Toets om de anonymous link in te vullen. Ga naar deze pagina voor de complete instructie.
  6. Klik op Documentatie voor extra uitleg van de verschillende onderdelen. (Handleidingen gemaakt door WDT zelf)

Filter mogelijkheden

Planning - Digitaal Toetsen and 4 more pages - Work - Microsoft​ Edge
  1. Klik hier om te kiezen voor een assessment of inspection.
  2. Klik hier om te filteren op een specifieke datum.
  3. Selecteer hier het afname device.
  4. Selecteer het gebouw waar de toets(en) plaatsvind(en).
  5. Filter op de beschikbaarheid van het surveillance formulier.
  6. Selecteer de toetsvorm (software) om hierop te filteren.
  7. Klik hier om te filteren op het gebruik van additionele software.

Het overzicht van toetsen en inzages

Planning - Digitaal Toetsen and 4 more pages - Work - Microsoft​ Edge
  1. DZ (Digitale inzage) nummer en DT (digitale toets) nummer: dit zijn de unieke nummers waarmee de WDT de toets of inzage herkent
  2. Datum van toets / inzage
  3. Tijdstip van toets / inzage
  4. Locatie van de toets /  inzage
  5. Welke toesvorm er gebruikt is. Cirrus/ANS/Sowiso/TestVision
  6. In welke software vind de toets / inzage plaats
  7. Cursus code van de toets / inzage
  8. Cursus naam
  9. Dicht slotje betekend dat het tentamen definitief is. Een open slotje is dat het tentamen is aangevraagd.

De gebruikte kleuren en icoontjes

De verschillende kleuren en icoontjes geven verschillende statussen weer.

DT en DZ nummers

• Geel: Nadat een event (toets) wordt toegevoegd op de WDT krijgt deze toets een DT nummer. Dit nummer is te vinden in de eerste kolom. Het DT nummer is dan geel. Dit betekend dat er nog gegevens ontbreken.
  • Geen kleur: Nadat alle verplichte gegevens zijn aangevuld voor 10 werkdagen voor aanvang van de toets, wordt de kleur weggehaald.
  • Oranje: Indien niet alle gegevens zijn aangevuld en de 10 werkdagen zijn verstreken dan wordt het DT nummer oranje.
  • Groen: event is definitief gemaakt en alle benodigde gegevens zijn ingevuld
  • Rood: niet alle noodzakelijke gegevens zijn ingevuld en de 5 werkdagen zijn verstreken

Icoontjes

1. De toets heeft de status aangevraagd. In dit stadium is het nog mogelijk om toetsgegevens aan te vullen of wijzigen.
  2. De toets is definitief gemaakt. Het is niet meer mogelijk om de gegevens te wijzigen.
  3. De gegevens van de toets is vanuit de databronnen recentelijk gewijzigd.
  4. De toets afname is nieuw toegevoegd.
  5. Dit betreft een inzage van een toets.

Locatie kleuren

Planning - Digitaal Toetsen and 4 more pages - Work - Microsoft​ Edge

Indien er bij de locatie niks getoond wordt, is er geen locatie geroosterd in Sylabus voor die toets.

1. De locatie is goed geroosterd. Het com wordt dan groen, hal/EOS toetsen blauw en thuis toetsen paars.
  2. De locatie is goed geroosterd. Het com wordt dan groen, hal/EOS toetsen blauw en thuis toetsen paars.
  3. Locatie was geroosterd in Sylabus maar deze is ontroosterd wegens geen inschrijvingen van studenten. De betreffende locaties zijn niet aangemerkt als toets locaties, en zullen zwart kleuren.
Previous Article Welke tabbladen bevinden zich in WDT?
Next Article Detail pagina - planning