Hoe maak ik een bestand als antwoorditem aan?

1. Vul een titel in
  2. Vul de vraag in.
  3. Voeg eventueel een of meerdere (media)bestand(en) toe.
    Een bronbestand betekent dat je een PDF kan toevoegen die in de toets in een apart pop-up venster wordt geopend.
    Een mediabestand is een afbeelding die bij de vraag getoond wordt.
  4. Vul het antwoordmodel in waarin wordt je aangeeft op welke punten je de vraag gaat beoordelen.
    Let op: het antwoordmodel is na afname van de vraag niet meer te wijzigen. Als je dit wil invoeren moet dit voor afname gebeuren.
  5. Vul in hoeveel punten er te behalen zijn voor deze vraag.
  6. Selecteer Summatief om dit item in een summatieve toets te kunnen gebruiken.
    Zie Standaardinstellingen bij items voor meer informatie over de overige instellingen die je onder Tags kunt vinden.
  7. Klik op Voorbeeld om te zien hoe studenten de vraag te zien krijgen. Klik op Opslaan en sluiten om terug te keren naar de itemspagina.

Geavanceerde opties

• Klik tijdens het aanmaken/bewerken van de vraag op het tabblad Instellingen om geavanceerde opties in te stellen.
  1. Er kan opgegeven worden hoelang de kandidaat mag doen over het beantwoorden van de vraag.
  2. De per vraag ingestelde feedback kan worden getoond tijdens de kandidaat inzage, of bij formatieve toetsen. Hier kan de feedback getoond worden na het beantwoorden van de vraag, of na het inleveren van de toets. Je kunt kiezen voor algemene feedback. Selecteer Algemeen om algemene feedback in te stellen.
  3. Selecteer Feedback op vraag weergeven om één algemene feedback over de vraag te geven.
  4. De kandidaat kan hier aantekeningen maken ter verduidelijking van het gegeven antwoord. Deze aantekeningen worden opgeslagen en zijn te zien tijdens het nakijk proces. Selecteer Kladblok toestaan voor kandidaten als je de kandidaten de mogelijkheid wil bieden om hun antwoord te beargumenteren of berekenen.
  5. Klik op Geavanceerde opties weergeven als er tijdens het tentamen gebruik wordt gemaakt van audio.
  6. Klik vervolgens op Voorbeeld om te bepalen hoe het tentamen voor de kandidaten eruit zal zien.
  7. Klik op Opslaan.

Tijdens het samenstellen van de toets heb je de mogelijkheid om kladblok toe te staan voor alle vragen, geen enkele vraag of de geselecteerde vragen. Bespreek je voorkeuren met je facultair coördinator.

Previous Article Hoe maak ik een essayitem aan?
Next Article Hoe maak ik een sectie aan?