Welke instellingen kan ik gebruiken voor een formatieve toets?

Indien je de instelling onder Resultaten in een toets op 'na elke poging' of 'na laatste poging' zet, blijven de resultaten voor de kandidaat altijd in te zien. Kandidaten zouden tijdens de afname van een summatieve toets deze resultaten kunnen opzoeken. Vandaar dat we de onderstaande richtlijnen hebben opgesteld voor toetsinstellingen voor toetsen met een formatief karakter.

Optie 1: Gebruik op Toetsniveau de instelling: Resultaten weergeven: Nooit

Mogelijk bij Formatieve toetsen ongeacht vraagtype

Mogelijkheden om kandidaten van feedback te voorzien zijn:

1. Feedback op Vraag gebruiken, kan op de hele toets. Feedback op Alternatieven kan ook maar alleen indien de hele toets uit meerkeuze vragen bestaat. Je kunt namelijk maar 1 van de 2 opties aanvinken bij Feedback op Toetsniveau (vraag of alternatief, niet beide). De student krijgt bij de afname bij automatisch gescoorde vragen, na het aanklikken en submitten, het juiste alternatief te zien en de Feedback op de vraag. Bij essayvragen krijg je alleen de feedback te zien op de vraag, hier zou je dan het antwoordmodel kunnen invoeren. Na het indienen van de toets zijn de resultaten niet meer zichtbaar voor de student op zijn/haar dashboard.
  2. Inzage plannen met een einddatum. Hiermee heb je controle wanneer een student alsnog toegang heeft tot zijn formatieve toets. Let op dat dit moment geen overlap heeft met het officiële tentamen(s).

Optie 2: Gebruik op Toetsniveau de instelling: Na elke poging of Na laatste poging

Mogelijk bij Formatieve toetsen met enkel gesloten vragen.

Let op: Consequentie van deze instelling is dat de kandidaat altijd op zijn dashboard bij dit oefententamen kan, via completed assessments blijven inzien.

Mogelijkheid om kandidaten van feedback te voorzien is dan als ingesteld.

Previous Article Rol voor inzage in toetsen, vragen en statistieken
Next Article Hoe maak ik een collectie aan?