Hoe maak ik handmatig een planning aan?

Handmatig een planning aanmaken

1. Navigeer naar Afname.
  2. Je landt op het tabblad Inplannen.
  3. Klik op Toevoegen.
  1. Er verschijnt een overzicht van alle tentamens die je in kunt plannen.
  2. Selecteer het tentamen dat je wilt inplannen.
  3. Zoek naar de gewenste toets en selecteer de betreffende toets.
  4. Klik op instellingen
  1. Vul de naam van de toets in.
  2. Vul de cursus hiërarchie in waar alle docenten aan gekoppeld zijn (dus niet de gelegenheid waar de studenten aan gekoppeld zijn).
  3. Vul de (begin) datum in.
  4. Vul de start tijd in. Voor afnames op campus geld starttijd van het timeslot - 5 min.
  5. Vul de (eind) datum in. Voor een proef examen kun je op deze manier de toets bijvoorbeeld een week open zetten. Toetsen op campus eindigen altijd op dezelfde dag.
  6. Vul de eindtijd in. Voor afnames op campus geld reguliere eindtijd + 3 uur (in het geval van calamiteiten en extra tijd kandidaten).
  7. Vul hier het external id van de afname in (=hetzelfde als van de toets). Kandidaten kunnen dan automatisch worden toegevoegd via de koppeling. Indien dit niet gewenst is (afname voor 1 persoon of import kandidaten), kun je het veld leeg laten.
  8. Klik op inplannen.

Het overzicht scherm verschijnt met daarin de details van de afname:

1. Gegevens van de afname zoals deze zijn ingesteld.
  2. Overzicht welke gegevens nog ontbreken en aangevuld dienen te worden voordat de planning geactiveerd kan worden.
  3. Klik op kandidaten om kandidaten toe te voegen aan de afname.

Kandidaten

1. Klik op Kandidaten toevoegen om kandidaten en/of hiërarchiën te zoeken en toe te voegen.
  2. Klik op Kandidaten verwijderen om geselecteerde kandidaten uit de lijst van gebruikers te verwijderen.
  3. Klik op Genereer Pincode om de pincode die nodig is om de toets te starten te genereren.
  4. Klik op Actie om eventueel om de kandidatenlijst te kunnen printen.
  1. Het is mogelijk om losse kandidaten te zoeken en te selecteren via de zoekbalk. Dit is niet de gebruikelijke gang van zaken. Dat is namelijk de volgende stap:
  2. Klik op het filter-symbool om het Hiërarchie-zoekscherm te openen.
  3. Klik op Hiërarchie zoeken om de juiste sub-hiërarchie voor de desbetreffende toetsgelegenheid te selecteren. Je kan de overkoepelende hiërarchie selecteren of klikken op de naam van de hiërarchie om één van de sub-hiërarchieën te selecteren.
    Voor meer informatie over hiërarchieën, zie 'Wat zijn hiërarchieën?'.
  4. Selecteer de kandidaten die toegevoegd dienen te worden
  5. Klik op toevoegen.

Toezichthouders

In het Toezichthouderstabblad kunnen toezichthouders worden toegevoegd. Toezichthouders zijn personen die tijdens het tentamen een overzicht hebben van:

- Kandidaten: hoe veel kandidaten ingepland zijn om de toets te maken.
- In uitvoering: hoeveel kandidaten op dat moment ingelogd zijn om de toets te maken.
- Ingeleverd: hoeveel kandidaten de toets ingeleverd hebben.
- Resterende tijd: hoeveel langer het tijddschema open is voor kandidaten om met hun toets te starten en af te ronden.

Let op: dit is anders dan de tijd beschikbaar voor kandidaten op het moment dat zij starten.Daarnaast kan de toezichthouder gedurende de toets verschillende acties ondernemen, zoals het onderbreken van de toets, het ongeldig verklaren van de toets of het verlenen van extra tijd. Het is raadzaam om de Facultair Coördinator Digitaal Toetsen van jouw faculteit als toezichthouder aan de toets toe te voegen.Voeg Muriël Deuss, Rob Hoeberigs, Jeroen Kassenberg en Evelien Westerbeek-van Eerten daarnaast ook toe. Het is uiteraard ook mogelijk naar eigen inzicht nog iemand anders deze rol toe te kennen.

Plan vervolgens de afname is door op Inplannen te drukken. Geen email sturen naar kandidaten. De status van de Afname is nu Live.

Previous Article Welke aanpassingen doe ik in een door de koppeling aangemaakte planning?
Next Article Hoe importeer ik kandidaten?